fjäkligt

Godkväll gott folk!

Idag bestämde vi oss för att fara till söderhamn och barnenhus. Först blev det dusch för mig, David och bad för Elvis. Efter det bar vi iväg. Väl där hittade vi inget att inhandla fast vi tittade inte så noga heller, vilket inte var så viktigt eftersom jag tyckte att det var en bra grej att göra för att umgås. Bara åka iväg och kika runt lite.

Efter det blev det tillbaka till Bollnäs för att "göra stan". Vi gick in på lindex för att titta efter en vårjacka till Elvis och vi hittade den som vi tidigare tittat på. En jeansjacka som var jättefin! Det blev även en tunnare mössa (vantar fick man också med), brallor och en body. Kul! Jag tror bestämt att det blev 446 kronor sammanlagt.

Ikväll har vi bara varit hemma och "lökat".

Fy vad glad man blir av detta underbara väder, finns det något bättre? Så jäkla skönt och det GÅR att vara utomhus.

Jag har uppfunnit ett nytt ord idag. En förkortning på förjäkligt och det låter som man verkligen säger det ordet, bra va?
-Fjäkligt!


Ikväll runt halvsex blev Elvis väldigt trött och ville hemskt gärna sova. Fan, 1,5 timme innan läggdags, hur gör jag nu då? Han hade inte sovit middag sedan tidigare på dagen. Jag försökte hålla honom vaken och det gick väl ganska bra, försökte roa honom lite. Det fungerade ändå tills jag la honom i babygymet vid 18tiden, då tvärslocknade han. Jättesött, dock ganska dumt eftersom han skulle sova en timme efter. Jag tänkte att nu kan jag ju inte väcka honom, så jag lät honom sova ett tag. Sprang in till datorn och passade på att sitta här en sväng. Vid halvsju gick jag in till vardagsrummet igen och råkar gå in i något så det smäller till lite och Elvis vaknar. Jättetrött och sur på mig som inte lät honom sova. Det var bara en halvtimma till läggdags så jag försökte hålla honom vaken ett tag, gick och tittade i spegeln som han gillar osv. Efter en kvart blev han väldigt trött och ville verkligen sova så jag gjorde iordning välling och gav honom det. Kl 19 sov han och har sovit sedan dess så det slutade ju bra trots allt. Jag la in bilder på honom tidigare idag då han hade somnat i gymet, sött.



Nej nu ska jag ta och krypa ned i sängen för att sova riktigt gott! Det är ju Davids sovmorgon imorgon, damn it. Fast det dumma är att sedan vi införde "varannan morgon - sovmorgon" så har båda klivit upp samtidigt iallafall eftersom vi inte kunnat somnat om iallafall. Men det är så himla skönt att t.ex David ger Elvis frukost och tar hand om honom på morgonen, då jag har "sovmorgon" även om jag är vaken. Vi kör lite så nu, nice. Det gör inte så mycket att man råkar vakna samma tid iallafall för jag brukar söööva lite jag med då Elvis sover middag en timme efter frukost ungefär.


Sov gott och dröm lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback