Dags att bli seriös

Okej, nu har jag en idé här.

I Januari då jag började med att försöka gå ner i vikt så gick jag ju faktiskt ned några kilon iallafall. Det gjorde jag just för att jag åt väldigt lite kolhydrater och slutade helt med coca-cola osv och åt 6 gånger om dagen. Sen sjabblade jag bort det och började med annat och efter det hamnade i en svacka ända tills nu och har inte försökt något, snarare ätit FÖR fel istället. Mycket snabbmat osv.

Nu har jag insett att min kokbok "atkins dieten" kan komma bra till hands. Jag ska börja äta enligt den och förhoppningsvis vara smal till sommaren.

Atkins innebär att man inte får äta
  • Potatis
  • Bröd
  • Ris
  • Pasta
  • frukt
Men du får äta

  • Kött
  • Fisk
  • Fågel
  • Skaldjur
  • Ägg
  • Ost
  • kryddor
  • vegetabiliska oljor
  • Fetter (smör, majonäs, grädde, och créme fraíche. Men inte mer än 3 matskedar om dagen)


Det är fyra faser som man går igenom men man bestämmer själv hur lång tid man känner för att stanna i t.ex inställningsfasen. Eftersom lägger man till lite kolhydrater. I första fasen får man inte äta mer än 20g per dag.


Faserna är:
  • Inställningsfasen
  • viktminskningsfasen
  • finjusteringsfasen
  • underhållsfasen

Jag känner att jag verkligen måste ta tag i detta nu och denna diet känns mest rätt för mig. Efter att jag nu inte ens försökt eller haft motivation i någon månad måste jag försöka hitta tillbaka och bli seriös. Vill jag kunna visa mig i sommar är det NU som jag måste ta tag i detta. Är ju trots allt 10 kg kvar från graviditeten och iallafall 5 kg till eftersom jag var lite överviktig innan också.

Så nu hoppas jag kunna hålla mig ifrån chipsen, som jag har så svårt för. Men om jag har för svårt med det får väl äta lite en gång i veckan. Coca-cola och andra liknande drycker skall bort igen också.


Ta mig ut för att promenera varje dag och dricka väldigt mycket vatten. Jag älskar vatten, glömmer dock bort att dricka.


Imorgon får jag föräldrapenningen och David får lön i slutet av veckan. Förhoppningsvis handlar vi mat imorgon och jag ska försöka ta reda på vad jag behöver ha hemma för att kunna följa dieten riktigt bra.

Sommar 2007, här kommer jag!


Lite mer motiverad iallafall!

image564




Kommentarer
Postat av: steken

Atkins är grym om man vill loosa vikt snabbt men tyvärr är brukar man vara tillbaka lika snabbt om man slutar det är min erfarenhet iaf men nog funkar den =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback