Midsommar

Goddagens! Godkväll skulle antagligen låta bättre men vad gör det!
Om några minuter helgen gjort sitt och tar en veckas semester, som vanligt. Midsommarhelgen har dock ledigt i ett år.

Vid elva-tiden på fredagsmorgonen befann vi oss på campingen i mohed och vi var redo för att fira midsommar. Vi checkade in och begav oss till stugan för att packa in vår packning. Under dagen blev det dans runt midsommarstången för barnen. Jag stod vid sidan om för att fotografera dem vilket resulterade i att jag slapp dansa, vilket var min mening. Jag skulle verkligen också vilja våga dansa, hur mysigt som helst ju. Det blir nog lättare nästa år då jag kan dansa med Elvis, då måste jag ju!

Sill, färskpotatis och nubbe blev det självklart också, dock inte för mig eftersom jag inte är så mycket för sill. Jag tittade glatt på och väntade på att köttet skulle bli klart.

Vi hade tur med vädret, soligt och fint men väldigt kallt ibland. Enda stunden var det varmt och i nästa blåste det iskalla vindar så mot kvällningen trängde vi oss in i mina föräldrars husvagn. Där blev det kortspel och prat.

Eftersom dagen var lång blev kvällen istället kort - Läggdags vid elva. Vi var alla väldigt trötta.

Vi hade oturen att sova i en stuga som låg mitt i där allt folk festade på som bäst så det tog en stund för mig att somna men det gjorde inte så mycket. Elvis vaknade inte en enda gång och huvudsaken är ju att han inte blev störd. David slocknade på en gång och stördes inte heller. Jag var på väg att somna direkt jag också men sedan var det någon som råkade sparka på vår stuga så att jag piggnade till.

God mat, trevligt umgänge och fint väder... Nice!



Efter frukosten på lördagen for vi till Flugbo (Davids föräldrar som bor där) för att hälsa på. Åt lite midsommar-rester och umgicks.

Sedan blev det hem till lägenheten där vi inte blev så länge. Jag pratade med Davids ena kusin på MSN och både hon och hennes syster tyckte att vi skulle dyka in hos dem. De var och hälsade på sin mamma över helgen och hon bor alldeles i närheten så vi gick dit. Lite fika och prat blev det där, trevligt!

Midsommarafton:




Lördag:




Söndag:




Så många bilder har jag nog aldrig varit med på tror jag, möjligen studenten, haha!

Vi var till mormor idag med mina föräldrar. Vi är ju aldrig dit så det var bra att mamma ringde och tyckte att vi skulle följa med. Så vi var dit på lite fika! Det var det enda vi gjorde idag.. Sista dagen David är hemma. Imorgon far han iväg till Skellefteå igen för att jobba i tio dagar. Vi kommer att sakna honom! Tur att tiden springer iväg.

Snart blir Elvis 10 månader också. Och Noah blir ett år på Lördag, storkillen! Tänk, för några månader sedan kunde de knappt röra sig allt.. Nu går det inte att kolla bort i två sekunder ens, haha. Drar upp sig överallt, kryper och är överallt. skoj!

Nej nu ska jag sova.. Blev trött av att lägga in en massa bilder, rackarns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback