Jag vet inte..

Godkväll gott folk!
Snart är det dags att krypa ned i sängen för att sova gott igen. Dagen har rusat iväg och jag hann nästan med i svängarna. Vi har inte gjort så mycket men ändå så har tiden gått fort.

Vid sex imorse vaknade jag av att Elvis stod i sin säng och tyckte att jag skulle vakna. Upp och hoppa, byta bajsblöja och göra iordning välling. Vid halvåtta la vi oss igen för att sova lite till och nästa gång vi vaknade visade mobilen att klockan var halvtio. Vi klev upp och lekte litegrann. Elvis fick bada lite medan jag tittade på, tänk vilken glädje och lycka över att få bada.  Vid tolvtiden fixade jag lunch till Elvis och det som ramlade ned i hans mage blev spagetti och helstekt kotlettrad, om det heter så. Jag hade sådant i frysen. Strax innan han åt lunch stoppade jag in lite kycklingfiléer i ugnen för att sedan göra kycklingsås/gryta som jag smaskade i mig sedan. Jag saltade inget eftersom Elvis ska få äta det till lunch imorgon och det fungerar ju hur bra som helst att salta och greja efteråt. Det enda han inte får äta är ju typ salt.  Jag har börjat laga mer mat till Elvis nu eftersom det blir dyrt med två köpta matburkar om dagen som kostar 8,90 kr/st. Det roliga är att han äter ALLT! Han är så duktig så! Filéerna som blev över frös jag in och det känns bra att bara kunna ta fram någon dag då vi har bråttom.

Vid halvtre var vi redo för att bege oss till stan. Båda var påklädda (är ju rätt bra) och alla grejer var med (mycket att komma ihåg då man har barn).  Med Elvis i vagnen traskade vi ned till stan och mötte upp Elin och Amanda utanför krokanen. Precis då vi var framme vaknade Elvis som slocknade på vägen ned.  Innan vi fikade blev det Apoteket och Synsam. Café symfoni blev nästa stopp och vi satte oss för att fika. Det var hur trevligt och roligt som helst att sitta och prata med dem. Elvis verkade också ha roligt för han skrattade och pruttade med munnen mest hela tiden. Speciellt då han åt middag, fy vad det sprutade mat. Han är då rolig han, min son. Och världens finaste såklart! Vi satt där ett bra tag och pratade. De skulle ut på tranan ikväll och det var ju synd att jag inte kunde följa med men det blir ju fler gånger! Kanske då Elin kommer hem efter midsommar? Vore ju riktigt skoj! Jag har inte festat med henne sedan hon fyllde 18 och det var på juldagen 2005, jag fick reda på att jag var gravid några dagar efter på nyårsafton. Jag var i och för sig ut med henne då jag var gravid också men det var ingen höjdare och jag var ju rädd om magen.

Efter att vi fikat och sagt hejdå till Amanda och Elin tog jag och Elvis en runda på Åhléns. Hårfärg köptes till mig och Elvis fick en träbil. Det var jätteskönt väder att promenera i idag och därför var hemgången riktigt härlig. Elvis somnade på vägen hem vilket jag förstod att han skulle göra. Jag förstod även att han inte skulle vilja lägga sig klockan sju som han brukar göra. Jag la honom vid sju ändå efter välling och allt men han somnade inte föränn vid åtta. Han satt/stod i sängen och lekte. Jag gjorde några misslyckade försök att få honom att somna men gav istället upp och han somnade själv vid åtta och det var ju inte alls sent ändå.

Räkor är något som har ätits av mig ikväll och det var gott som vanligt! Det dumma är ju att jag just kom på att jag glömt att äta middag, rackarns! Orka smälla i sig mat nudå.. jag behöver i och för sig inte laga något eftersom jag har kycklinggryta färdiggjord. Äsch, vi får se.


Imorgon händer det inget speciellt alls.. Det är sådant som visar sig. Antagligen blir vi bara hemma?


Det är full fart på Elvis om dagarna iallafall. Att titta bort i två sekunder kommer inte på fråga för då är han i ett annat rum och river, haha! Sweetie. Det är en sådan härlig tid och jag klagar då inte. Men han är lite schitzoo ibland.. Grinar i några sekunder och sen POFF, tvärtyst och glad igen.. Men det är skönt att han inte är sur några långa stunder iallafall.


Nej nu ska jag försöka ta ett beslut om jag ska äta mat nu eller inte. Ni som känner mig vet att jag  aldrig vet något. När jag var liten och mamma frågade om jag var hungrig så visste jag inte och frågade hon om jag ville ha frukost visste jag självklart inte heller, vem gör det? haha.. Jag är ju sån, jag vet inget... :D


Nu ringde Elin precis. Hon och amanda frågade om inträdet på tranan är gratis hela kvällen och jag svarade att yes, det är det. De hade tydligen skyndat sig massor för att komma dit innan halvelva och insåg sedan att det kanske var gratis hela kvällen. Hoppas att ni har det skoj tjejer! Vi bestämde att vi ska gå ut när Elin har semester och det blir nog skoj.

Här är lite bilder:




Kommentarer
Postat av: Elin

Det var en toppen dag/kväll! :] tack! såklart ska vi ut på tokigheter sen! Ta nu hand om er! :]
kram!

2007-06-14 @ 08:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback