3,5 timme

Jag lyckades övetala David till att åka ned till marknaden i lördags. Vi var på jakt efter en present till Patrik fast oturligt nog hittade vi ingen. Vi gick lite på stadens torg istället och fann oss där en present. Efter att vi trängts bland folk på marknaden och sedan kikat på stan så for vi hem till mina föräldrar en sväng. Elvis lekte lite med sin ballong som vi köpte åt honom på marknaden och vi pratade lite med mamma och Jan. Vi begav oss hemåt och det blev lite tvätt och städning efter att Elvis lagt sig.




Jag var bara tvungen att knäppa ett kort med nightshot på kameran då Elvis låg i denna sovställning. Snacka om att vara utslagen och bresa.






Då klockan slagit halvtolv igår (söndag) så brummade vi iväg med vår bruna volvo till Mora. Dags att fira Patrik i efterskott! Där blev vi bjudna på Pastasallad. Vi fick själva plocka i det vi ville ha med.. Kyckling, skinka, fetaost, gurka,tomat, sallad, pasta, majs osv. Jättesmart och gott! Kändes riktigt somrigt! Tack och bock Lotta och Patrik! Det var roligt att träffa Noah också eftersom det var så längesedan nu. Vi satt ute i solen också och pratade, skönt väder. Dumt att vi glömde kepsen till Elvis hemma så han fick använda Davids gamla mössa som han hade då han var liten. Den hade vi konstigt nog i skötväskan, det borde vara tvärtom.

Elvis fick prova Noah's gåvagn och oj vad det gick undan, haha! Jag lade in en filmsnutt på det igår och en från bilen då jag och Elvis väntade på att David hämtade ut medicin på apoteket.


På kvällen småstädade jag litegrann.








Davids klocka ringde vid fem i morse. Elvis vaknade också men det hade jag redan förutspått att han skulle göra så det blev till att kliva upp och vi vinkade båda hejdå till David. Så sött att han kan vinka nu och roligt att han kunde göra det imorse då David gick även om han inte förstod att han skulle åka bort. Vid halvsju somnade Elvis igen och jag körde igång en maskin med tvätt och småstädade lite, förstår inte varför det aldrig blir städat?

Vid tolv kom vi iväg till min syster. Nini skulle dit med sin son Fredrik så jag och Elvis traskade dit vi med. Så idag har vi suttit ute i solen (eller ja, skuggan satt jag och elvis i) med Nini, Fredrik, Anki, Ängla och Julia. Trevligt trevligt! Åt en korv med bröd och lite glass på eftermiddagen.

Vid tre-tiden bestämde jag mig för att det var dags för oss att gå hem. Elvis var trött och det är bra om han sover innan klockan fyra så att han somnar i tid vid läggdags senare. Sagt och gjort, Elvis somnade på vägen hem och jag flyttade över honom till sin säng då vi kommit hem.

Jag insåg att jag behövde sova en stund jag också eftersom jag varit uppe sedan klockan fem och jag är ju inte van vid det. Jag lade mig i sängen med tanken att jag skulle bli väckt efter en timme av Elvis. Nästa gång jag vaknar är det av att telefonen ringer och jag hinner inte svara. Jag tittar på klockan och den var halvsju. Elvis hade alltså sovit mellan kl.15 och 18.30. Jisses, det var ju inte direkt meningen! En halvtimme innan läggdags så det blev lite senare ikväll.

Vi tog vagnen till mina föräldrar istället och var där ett tag. Fick även skjuts till hemköp där jag handlade lite blöjor. Jag köpte en större sort nu eftersom Elvis nog väger 9kg nu (han vägde 8515g för en månad sedan) och de blöjor vi har nu är upp till 9kg. Så nu blev det en från 9 - 20kg.

Vid niotiden blev det hem till lägenheten för att ge Elvis välling och sedan var det läggdags för honom.

Så nu sitter jag här och bara skriver. Pratade med David för en stund sedan och nu sover han nog. Han kom fram till Skellefteå vid ett tror jag efter sju timmars bilresa. Han verkar trivas som fisken i vattnet iallafall. Vi ses nästa torsdag!

Just ja! Vi köpte en gåvagn idag också. Fast Elvis råkade ramla och slog sig på munnen och blev lite rädd för den efter det. Synd, han som gillade den. Men jag får ta och visa honom att den inte alls är farlig och att den är minst lika rolig som innan. Om ni sett filmer så springer han ju nästan fram, haha!





Så, vad händer i veckan då? Njaaa.. inte allt för mycket faktiskt.. Inget alls om jag ska vara ärlig. Blir väl bara att vi går ut och hittar på något. Vi får se om det fina vädret håller i sig, vore ju roligt. Fast det blev nästan för varmt, för fort. Det ska ju trappas upp, inte komma allt på en gång. Kroppen får ju en chock och sprutar ur sig svett och lukten är ju inget att skryta med, haha!

Det har hänt väldigt mycket med Elvis nu den senaste månaden. Han har lärt sig så mycket. Så mellan åtta och nio månader blev det full fart. Han lärde sig att hasa sig fram med full fart, klappa händerna, vinka, krypa, dra upp sig osv. Det roliga är att han bara kryper då han är naken, haha! Det är väl lättare då, inte lika halt.

Han blev ju nio månader igår. Så för nio månader sedan födde jag Elvis som legat i magen i nio månader (nästan iaf). Som jag skrivit många gånger tidigare - Tiden går fort!

Sommaren tvåtusensju blir nog den bästa någonsin! Även om David nog kommer att jobba mycket så kan ju jag och Elvis leka massor.

Nej, nu ska jag kika runt lite och hoppas på att bli trött i tid. Hur tusan ska det gå till? Sov ju middag i tre timmar, attans! Det går ju an att vara vaken hela natten om man inte har barn men nu är det ju så att jag måste kliva upp då Elvis vaknar, vare sig jag sovit eller inte. John blund, help please!

Kommentarer
Postat av: jacke

haha, verkligen älskar den där bilden med nightshort. riktigt snygg elvis ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback