Var är du?

Vart har orken tagit vägen? Jag har letat överallt utan något lyckat resultat. Det ser förjäkligt ut här hemma men jag lyckas inte få fram städtanten i mig. Idag hade jag hela dagen på mig att städa men nu när jag ser mig omkring så påminnner lägenheten mig om att jag inte gjorde det idag heller. Har varit så trött hela dagen och varken haft lust eller ork att ta tag i städningen.  Jag sov tre timmar på förmiddagen som jag brukar göra då Elvis sover och på eftermiddagen sov jag mellan klockan ett och halv fyra. Konstigt nog är jag fortfarande lika trött. Jag antar att det är en sådan dag och jag klagar inte så mycket, helt underbart att sova på dagen ju. Jag somnar aldrig lika fort då jag lägger mig för natten som jag för på dagen. Så fort jag lagt mig ned känner jag att John blund varit där och jag är på väg att somna.

Elvis blev tio månader igår och inledde sina 10 månader med att säga mamma för första gången idag. Fast bara när han var ledsen. Han sa det några gånger idag iallafall, kul! Pappa sa han första gången då han var åtta månader och har sagt det lite då och då sedan dess fast inte så ofta.

Ikväll, strax innan läggdags för Elvis, pratade vi med pappa David. Jag drog igång högtalaren på telefonen så att Elvis också kunde ta del av samtalen. Så fort han hörde att det var David så skrattade han direkt. Han gör så jämt nu när vi pratar med David, skrattar och ler.

Stackars Elvis fick inte hitta på något roligt idag men det var ju inte direkt väder för det heller. Ikväll ska jag försöka lägga mig tidigare än vanligt. Det slutar ju oftast med att jag rusar till sängen vid midnatt för att jag just kommit på att klockan blivit mycket och jag ska upp tidigt. Om jag lägger mig klockan tio ikväll hinner jag ju sova åtta timmar och kanske inte är lika trött imorgon.

Ska fika med föräldragruppen imorgon, kul att vi fortsätter att träffas även fast "utbildningen slutat. Jag har haft turen att hamna i en grupp med härliga människor! Så vid ett-tiden ska jag befinna mig på café symfoni på krokanen för att fika lite. Ska bli roligt att se hur stor alla har blivit.

På fredag ska vi till barnavårdscentralen igen. Spännande som vanligt! Nästa gång blir det på ettårskontrollen, jisses det är ju snart!

I helgen ska mina systrar med familjer fara iväg till Furuvik med barnen och jag funderar på om jag ska följa med eller inte. Har beslutsångest. Jag vet inte om jag orkar efter som Herr Ork tydligen rymt iväg. Skulle vara roligt ändå att göra något och att umgås med dem. Jag måste ta ett beslut snart eftersom helgen närmar sig.


Nu ska jag låta folk spöa skiten ur mig på betapet, som vanligt.. haha..



95949-1432

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback