Stolt som en tupp

Idag ställde sig Elvis vid spegeln i hallen och tog tag i min hårborste som låg där. Och vad gör han med den? Jo han börjar "borsta" sitt hår medan han kollar i spegeln, hur sött är inte det? Han brukar ju snegla lite på mig då jag står och försöker få mitt hår att ligga där det ska. Sötnosen! Och igår fick han sig en "aha"-upplevelse då jag visade hur man knäppte av taklampan i mamma och Jans sovrum. Han förstod direkt att det hörde ihop och sedan var han fastklistrad vid lysknappen på väggen. Han skulle minsann knäppa av och på lampan han. Och mellan varje gång han tryckt på eller av lampan så tittade han på själva lampan i taket, stolt som en tupp!

Grillnatta ikväll.. Fast blev inte mycket gå runt på stan eftersom det var så mycket folk. Vi var mest ute på lagret på biggans men det var trevligt det med. Mycket roligare än att sitta hemma. Ja just ja, jag kanske ska berätta vilka "vi" var? Mjolu, det var jag, Elvis, Mamma och Jan. De hade grillbiljetter så jag fick ta del av maten jag också, tack! Elvis fick käka lite han med. Och den pojken, ja, vad ska man säga.. Jag trodde att han skulle somna eftersom han sovit middag tidigt men icke! Han var vaken tills vi gick hem vid tio och då somnade han i sittande ställning i vagnen, haha! Helt slut stackarn! Han brukar ju lägga sig vid sju annars.  Inte var han trött eller gnällig när vi var på stan heller utan han var hur glad och gó som helst! Jag köpte en ratt att ha på vagnen då vi ändå var på stan och Elvis tokgillade den då jag visade den för honom.

Nu helt plötsligt sådär, efter att ha pratat med David innan det blev kväller för honom, har jag fått världens motivation till att gå ner i vikt. Jag har ju alltid velat gå ned i vikt men inte haft någon motivation eftersom jag blir tvärtom då jag vet att jag är tjock. Jag sätter mig ned och deppar istället. Men nu är motivationen här och jag hoppas att den stannar kvar och fortfarande ligger och lurar i skallen då jag vaknar imorgon. Jag ska iallafall göra upp en plan som jag ska följa till fullo. I början då jag gick ned i vikt så åt jag sex gånger om dagen. Frukost, morot, lunch, morot, middag, morot och jag var väldigt noga med att äta alla målen för att hålla blodsockret uppe. Fast nu blev jag osäker på om det är att man håller blodsockret uppe eller nere, haha men saksamma. Man håller det på en nivå iallafall, blev osäker nu bara för att jag började fundera. Så jag ska göra det iallafall och röra på mig och cykla på kvällarna. Ska försöka göra upp en matplan osv. och se till att jag alltid har det jag behöver i kylen, hemma. Jag minns inte riktigt hur jag gjorde då när jag gick ner i vikt men jag gjorde en egen variant på något vis och blir väl något sådant nu också - Svårt att veta vilka metoder som fungerar, så varför inte mixa lite och köra det som känns bra? Jaja, nu kommer jag säkert göra bort mig som vanligt och fortsätta vara tjöckis men vafan, det bjuder jag på.

Det jag är rädd för är att även om jag går ner 10kg så kommer jag ju att se denna äckliga kropp i spegeln eftersom jag ser mig varje dag. Hur roligt är det då att ha gått ner och självförtroendet fortfarande ligger på botten och skramlar med den gamla kroppen? Det är väl mycket därför jag inte haft någon motivation tidigare heller. Och för att jag måste stå ut med denna kropp väldigt länge innan jag kan ha gått ner så mycket. Kommer jag att vara fångad i denna kropp för alltid? Kommer spegelbilden att fastna?

Jaja, nog om det nu va?

Jag kan ju kanske skriva ned min "plan" här imorgon.

Detta kan jag nog skriva två versioner av:
  1. Togs tyvärr inga bilder idag men blir säkert någon imorgon.
  2. Det togs inga bilder idag så ni slipper dem, haha!


Nu ska jag försöka läsa lite om att gå ned i vikt och luska ut min fina plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback