En Långnäs-tur

Dagen började vid sex i morse då Elvis vaknade och försökte få liv i mig. Vi sov dock igen mellan halvåtta och nio. Efter det gjorde vi oss klara för en dag med Nini och Fredrik. Då klockan slagit tolv riktade vi vagnen mot stadens torg och traskade på.  Väl på stan kikade vi runt lite för att sedan leka lite på Långnäs. Stackars Elvis fick ha sin gamla keps som är för liten på sig idag. Varför? Jo för att han har klantiga föräldrar som ständigt tappar bort hans nya keps.

Det var kul att träffa Nini och Fredrik igen och dagen var rolig!

Innan vi började traska mot blomkransen igen tog vi en sväng förbi Biggans nya ställe, bredvid torgboden, där de håller på att fixa för fullt inför öppning igen. Mina föräldrar är där och sliter varje dag, stackrarna. Jag lider med er! Från morgon till sena kvällen varje dag sedan förra veckan och det fortsätter tills torsdagkväll, om jag inte minns fel.

Jag fick syn på Torgboden då jag skulle börja gå hemåt påmindes jag om att köpa ett parasoll till vagnen. Det blev alltså en sväng in dit också. Ett svart litet parasoll inhandlades för 159 kronor. Damen i kassan hjälpte mig snällt att sätta dit den på vagnen också.

Nu riktade jag vagnen hemåt igen med ett litet stopp på kyrkogården bara. Jag hälsade på Mona och Erik vid deras grav eftersom jag kom på att jag inte sett gravstenen än. Davids mamma och syster kom förbi också eftersom jag glömt min hårspray i Flugbo.



Så här låg Elvis och sov ikväll då jag tittade in till honom igen för att se om han somnat efter att jag lagt honom.

sötnos!

95949-1433




Långnäsbilder


Kommentarer
Postat av: Nini

Roligt va de..:-D kanske bara va jag som tyckte de..:P Haha.. :) Tack för en skojig dag..:)

2007-07-03 @ 22:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback