De senaste dagarna

Det känns som att det är dags att låta fingertopparna göra sitt jobb igen, att forma mina tankar och ord.

Fredag

En påhälsning hos mina föräldrar och en tur till dollarstore blev fredagen använd till.




Lördag

FFIF - Full fart i Flugbo! Alla syskonen med respektive hemma hos sina föräldrar i Flugbo, bara Moas Markus som fattades. Tova har en Markus hon också fast han var ju med. Moas Markus var iväg och skruvade bil eller något sådant långt bort. God mat, trevligt umgänge och en mysig afton.




Söndag

Vi sov kvar hos Davids föräldrar, som alla andra, och vaknade därför också upp där. David bestämde sig för att smida någonting på morgonen innan vi for hemåt.

På kvällen var jag bara tvungen att fotografera Elvis då han "borstade" tänderna. Han gjorde en jäkla söt min hela tiden också. Han härmar en grej som jag brukar göra åt honom ibland, busblick? Aja, han gör en min med flit iallafall. Drar ihop näsan och ögonen, sötnosen.

Sista kvällen innan David skulle dra sig mot Skellefteå igen. Vi gjorde mest inget. Han satt i soffan med ögonen vilande mot tv-rutan medan jag satt bredvid honom med datorn i knät och betapet i skallen. Vi gjorde inget viktigt alls när vi egentligen skulle ha städat. Tji fick jag och det är kvarlämnat åt mig.



Måndag

Jag och Elvis vinkade (så kul att vi båda vinkar nu för tiden) hejdå till David då klockan precis slagit sju. Vid åttatiden blev det sovdags till klockan tio. Städningen blev inte av idag heller eftersom jag varken hade lust eller ork. Jag får hoppas på att iallafall lusten dyker upp imorgon för då brukar jag oftast orka också. Skulle orken vara där men inte lusten blir det aldrig av.

Eftersom jag behövde köpa hem snus idag så gick vi till BK-kiosken (som jag alltid kommer att kalla för svanen eftersom den butiken alltid hetat så innan). Jag blev väldigt förvånad då jag drog upp persiennen i vardagsrummet och såg att det var fint väder. Vad tusan, imorse var det ju grått? Det blev shorts för både mig och Elvis. En av oss passade bättre i shorts än den andra.. Jag ska inte avslöja vem men jag kan ju säga att det inte var jag, haha!

Eftersom vädret var underbart skönt samtidigt som jag började lukta illa av all svett som framkallades tog vi en runda till lekparken som är alldeles intill Anki och Jims hus. Elvis fick gunga lite. Första gången faktiskt, konstigt nog. Han kollade mest på sin skugga som flög omkring på marken nedanför.

David tog med sig min Nokialaddare till Skellefteå och jag var i behov av en sådan så därför blev det en sväng till mina föräldrar också. De var inte hemma men det var däremot min bror och hundarna (Venus och Stej). Fåglarna (Jörgen och Icko), ödlan (Gismo) och sköldpaddan (skalman eller 'skalleman' som Ängla och Julia kallar honom) var självklart också där. Jag vet inte fasen inte vem som lät mest - Hundarna eller fåglarna? Det lutar åt fåglarna för hundarna förde inte så mycket liv.

Gabbe, min bror alltså, hade sina glasögon som han nyss införskaffat på sig och Elvis bara tokstirrade på honom. Han tog av sig glasögonen och Elvis sken upp direkt fast det försvann lika snabbt då han tog på sig dem igen. Antagligen är det väl ovant för Elvis att se honom i glasögon, haha!

Vi satt här utanför en sväng innan vi gick in och gjorde i ordning välling till Elvis eftersom han redan var toktrött. Halvsju slocknade han precis då han slurpat i sig sista vällingsdroppen.



Nu sitter jag bara här och undrar hur tiden faktiskt kan ha gått så snabbt idag, trots lite gjort? I och för sig brukar det hjälpa att bara gå ut i en kvart så rullar dagen på ganska fort.

Imorgon blir Elvis 10 månader vilket också berättar att det bara är två månader kvar tills han firar sin ettårsdag. Tänk vad mycket han har lärt sig. För lite mer fyra månader sedan hade han precis lärt sig att sitta helt stadigt själv och nu drar han sig upp överallt och springkryper. Det är så mycket som han lärt sig att det är svårt att skriva upp..

Snart har jag och David varit tillsammans i tre och ett halvt år också, tiden går fort. Älskar varandra lika mycket än, ännu mer till och med! Vi har våra tjafs och bråk lite då och då men det hör ju till! Man kan inte alltid tycka lika.


Imorgon blir det nog en runda på stan med Nini och Fredrik. Hoppas på att molnen tar lite semester imorgon också, så kan solen få göra sitt.




95949-1398





Kommentarer
Postat av: Milla

Rolig tandborstningsbild. Ser ut som ett riktigt badass :)

2007-07-03 @ 10:18:17
Postat av: Tina

Anton har samma lika t-shirt som när han gungar där =) Söt han är lilla Elvis....och stor han blivit! =O =D
Kram Tina

2007-07-03 @ 11:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback