rosslande tant på nyss fyllda 100 år med halsont

Hej hallå! Här sitter jag framför skärmen som hör till datorn och tittar på de fina bokstäverna som så fint rullar fram då jag trycker på tangentbordet. I mitt huvud finns det många bokstäver som skulle vilja formas till meningar, alla får dock inte plats. Så, vad skall få sippa ur skallen idag då? Samtidigt som jag funderar på det kan jag ju berätta att jag tittar på youtube.com på en liten tjej som är jättebra på att sjunga, snacka om att avundsjukan sakta kryper fram då jag ser någon som är riktigt suverän med rösten.

Tänk att ha en sådan röst, tänk att kunna få ut alla tankar och funderingar genom sång. Att få sjunga fram sin vilja och sina åsikter. Usch, nu är avundsjukan här på besök igen. Kan ju möjligen bero på att jag själv låter som en rosslande tant på nyss fyllda 100 år med halsont som rökt sedan ungdomens tid då jag försöker ta ton.

Titta och lyssna på denna lilla tjej med sådan grym röst!
http://www.youtube.com/watch?v=y4LcEyAaKWs

Om du klickar på användarnamnet, alltså den som lagt upp filmen så hittar  du fler filmer. Riktigt söt och grym tjej!

Och sedan kan man ju hitta en film som får hela kroppen att le! vilken söt tjej! Bara fyra år ju! =)
http://www.youtube.com/watch?v=Ms6BtRYMtpw
Rösten kanske inte finns där ännu, men ack så söt!


Okej, då lägger vi det och sidan för att gå vidare mot det jag borde ha funderat på klart nu då?

Hmm... Okej, jag skriver om helgen!


I fredags så fyllde Lotta, min kära syster år, STORT grattis igen! Rackarns bananer tänkte jag då jag kom på att vi bjudit in Davids föräldrar på middag på hennes födelsedag, fast vi ses ju snart iallafall och skickade med present. Middagen var trevlig iallafall. God mat och trevligt sällskap. Lika som förra fredagen. 

På lördagen tog vi vår nya vagnen som vi köpt av Lotta och Patrik (syster och hennes kille) och tog en promenad ned mot staden. Min lillebror Gabbe (Gabriel) följde med, fast han hade nog sin anledning ;)
Tittade runt på stadens torg innan vi beslöt oss för att fly undan det kalla vädret och bege oss hemåt igen.

Då vi kom hem så satt jag och matade Elvis och samtidigt så somnade David kl 15.00. Då Elvis hade slukat maten bestämde jag mig för att det var dags för en tupplur som det så fint kallas. Jag och Elvis smyger lägger oss ned i sängen och myser. Elvis somnar kl 16 och jag ligger kvar för att vila. två och en halvtimma senare vaknar Elvis och jag tittade på mobilen för att se efter vad klockslaget var. 18.30 stod den på.

Jag väckte David efter hans tre och en halv timmas sömn och vi gjorde inte mycket mer den kvällen förutom att vänta på att sova igen? Eller jo! Nu minns jag, attans vilket dåligt minne jag har.. Vi åkte till mina föräldrar för att jag skulle ställa mig på vågen och se vad fuskveckan gjort med mina kilon. Fast det är hemligt, så ni kan ju gissa hur det gick!

Fast på cm gick det bra iallafall. två centimeter till rök bort och det var ju bra om jag tänker på allt fuskande denna vecka. Så just nu är det minus tio centimeter på magen på tre veckor. Och tjugo till minst ska det bli. Så om ni ser mig påklädd på stranden i sommar så kan ni ju bara anta hur det gick.......

Idag så tränade jag med Tina. Vi gick på rullbandet i en timme, skönt. Och efter träningen tog mina pojkar Malm och jag  bilen till Flugbo för att besöka Davids föräldrar.

Elvis och jag satt och skrattade åt varandra idag. Först skrattade jag och han efter.. och så fortsatte det så. Kul, haha. Sedan gjorde han lika med David. Så underbart go lillgrabben våran. Utvecklas hela tiden. Skall skriva mer om honom imorgon! =)

Nej, nu funderar jag på om det inte är sängen som viskar mitt namn igen. Den brukar göra det ibland. Fast antagligen blir jag sittandes här en stund till, blir lätt så. "en liten stund till" brukar betyda en timma eller så.

Ciao gott folk!

Kommentarer
Postat av: Tina

hahaha söta tjejen, hon som sjöng =)
När man läser kan man tro att du och jag tog bilen till Flugbo *fnissar* Men så va det ju inte =)

Postat av: Ronja

haha gud vad jag skrattar åt 4 åringen. Så grymt sööt :P

2007-07-12 @ 19:56:35
URL: http://roonjajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback