Plusgraderna är snart tillbaka från semestern

Har ni tänk på vad mycket tid bagare lägger på att göra en tårta. Ni vet en sån där riktigt fin, något mönster eller en bild på den och så vidare? Tänker er vad den människan som gör tårtan sliter och gör allt för att den ska bli perfekt och sedan då? Jo den äts upp. I två minuter står möjligen någon och beundrar den och sedan försvinner den, bit för bit. Någon timmes jobb försvinner på någon enstaka minut. Vad hemskt egentligen! Konstverket försvinner på en gång. Fast det är ju meningen. Menar förstås inte bara de som står i bageri, självklart andra som gör fina tårtor också. Jag kom att tänka på det bara, vad snabbt någons verk kan försvinna. =)

Nu snöar det i lilla Bollnäs. Jag trodde att vi skulle få slippa snön nu när den ändå lyst med sin frånvaro bra länge. Men TJI fick jag och nu så öser det ner. Har vi otur så stannar den till typ april/maj. Fast förhoppningsvis så är det som väderflickan sa när jag tittade på lite television att den endast blir här i några dagar och sedan dyker plusgraderna tillbaks från sin lilla semester.

Vi var på max ikväll..Jag som tycker att det är så himla gott! Just Hamburgare, strips och COCA COLA. Ikväll valde jag dock att vara lite nyttig iallafall, det blev hamburgare med fullkornsbröd, sallad istället för strips och till att skölja ned allt detta blev det mineralvatten, duktigt va? Visst, jag hade kunnat köra Atkinsmetoden också och valt att ha salladsblad bara runt hamburgaren men det är ju ett steg framåt, eller hur?


Måste dock erkänna att jag ätit lite chips ikväll (!!!). Jag hoppas och tror på att det nog inte är såååå skadligt att äta lite någon gång ibland? Det var åtminstone ingen coca cola som sköljde ned chipsen för strupen utan det var mineral- och vanligt kranvatten. Slutat med det helt, just nu iallafall. Måste verkligen gå ned i vikt. Kicki danielssons gamla kropp och jag borde ju bli kompisar. Kul för henne att hon lyckades gå ned lite i vikt iallafall. Hoppas att det går bra för mig också.

CIAO!








Kommentarer
Postat av: Anonym

vad duktig du är!! =) nej lite chips gör nog inget en gång! =) Åt oxå lite chips idag :P
Kraam

2007-01-12 @ 23:56:30
Postat av: Lotta

vad duktig du är!! =) nej lite chips gör nog inget en gång! =) Åt oxå lite chips idag :P
Kraam

2007-01-12 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback