Ska vi ta tag i saken med egna händer?

Jag kan berätta för allt gott folk, och alla andra för den delen, att jag har nu två favoriter i finalen av melodifestivalen! Två bra låtar och artister som bara måste vinna, alltså någon av dem. Nyfikna? Okej, här kommer det ;
- the ark och andreas johnsson!

Deras låtar har så rackarns bra text och melodi. Så härliga! Ska sverige göra en tabbe i år igen och skicka dit en låt som inte vinner? Förra året skulle andreas johnssons låt ha gått vidare och den skulle lätt ha vunnit. Eller ja, kommit tvåa iallafall eftersom lordi vann ganska stort.

Jag vet vilka jag håller på iallafall, gör du?


Jag måste bara fråga ifall någon vet vad After dark har i tankarna egentligen? Trodde de verkligen att en så stötande låt skulle kunna vinna eurovision? Hallå, visst var den väl ynkligt rolig men mest fjantig. Den passade absolut inte i melodifestivalen. Hallå, norska tjejen som är väderflicka (som det egentligen inte heter, finns ju ett finare ord) i tv4 fick sparken för att hon visat lite hud i slitz eller vilken tidning det nu var. Men sjunga om vad folk gör när de är ensamma och pillar på sig själva är ok i tv? Haha, konstigt.

Rolig låt som hamnat på helt fel ställe!

De sjunger om något som de flesta gör och klart att det inte är något att skämmas för. Men tänk på de större barnen som faktiskt fattar vad de menar haha. Är det inte längre ett familjeprogram?

För kom inte och säg att den verkligeo handlade om vanliga saker som man tar tag i egna händer? Haha..

Jag kanske skulle sjunga den som godnattvisa till min son? Att det inte är något att skämmas för att man tar saken i egna händer. Jisses!

klart, slut!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dig om Andreas, en riktigt BRA låt! Och After Dark borde lägga NER melodifestivalen för längesen.. suck! kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback