Skumt

Igår hälsade vi på bäbisen i magen en sväng. Yes, ultraljud! Datumet för beräknad födsel flyttades fram med en vecka, så istället för 30/4 är det 7/5 som gäller. Det blir dock en aprilbäbis iallafall eftersom jag ska snittas 10-14 dagar innan BF-datumet. Var mysigt att få se den lilla igen även fast h*n verkade sova mest och rörde sig ytterst lite för tillfället. Inte ens lite buffar på magen fick honom/henne att flytta lite på sig. En trött liten jäkel! Ska lägga in bilder från ultraljudet någon dag framöver.


David kom hem igårkväll också. Det läskiga var att jag hörde när han låste upp dörren försiktigt och ställde ned väskan i hallen men sedan så kom han aldrig in till vardagsrummet. Jag skickade ett sms och frågade vad han gjorde för något för att avslöja att han var här hemma.  Jag ringer sedan David och frågar vad han håller på med.
Han:
- Kör bil?
Jag:
- Nu hoppas jag att du skojar??
Han:
- Nä vadårå?
Jag:
- Ja men jag hörde ju att du kom in nyss!

Där blev jag lite skraj kan jag säga. Jag är helt säker på vad jag hörde. Jag hörde till och med en pillerburk som skramlade.. tänkte att David skulle ta medicin eller något. Skumt!

Något mer som är skumt är att "någon" stänger av hall-lyset på övervåningen. Det har hänt två gånger och jag är säker på att jag inte gjort det eftersom jag alltid låter den vara på. Den är till och med på på nätterna så att jag ser något om jag måste upp mitt i natta.

David dök iallafall upp några minuter senare och allt var frid och fröjd! Skönt att ha honom hemma igen. Så nu blir vi tre stycken här hemma tills på söndag/måndag. Han brummade hem med vår "nya" bil som han köpte av en jobbarkompis där nere i Malmö. En mitsubishi space gear, 96:a. MYCKET bättre än vår lilla tvådörrars suzuki. Jag har en EGEN dörr. En skjutdörr också. 6 säten och mycket bättre med plats. Det känns bra eftersom vi ska ha en till liten i vår.

Här är en bild på bilen:


De två säten som är längst bak är uppfällda på bilden och det är de som syns längst bak.





Mina sötisar när Elvis åt välling ikväll.




He's home!

När klockan slår halvåtta på fredag morgon så riktar sig bussen mot Tomteland och vi sitter (förhoppningsvis) i den. Alla dagbarn med föräldrar, dagmammorna också såklart! Det ska bli både roligt och spännande. Det är tydligen en upplevelse för vuxna också. Så det blir nog många bilder att bjuda på i helgen!


Nu är det bra på TV (desperate housewifes) och jag tänkte glo lite på det en stund.

God kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback