Plugga?

Jag har kommit på att jag nog ska plugga på komvux efter jul. Mest på distans tror jag. Känns skönt att göra något vettigt istället för att bara gå omkring och vara arbetslös fram tills barnet kommer. Det som är bra är ju att jag kan plugga distanskurserna samtidigt som jag har föräldrapenning också. Så på Måndag, när Elvis är hos dagmamman, ska jag nog till bollnäs och kolla vad det finns för kurser att läsa på distans och möjligen skicka in ansökan.

Idag har jag skrivit ut julkorten som jag gjort. YES, jag har äntligen valt ett av alla jag börjat på. Så imorgon ska jag skicka iväg de som ska resa långt och de andra lämnar vi nog själva i brevlådorna som de ska till. Första gången som jag skickar julkort tror jag, om jag inte gjorde något som liten och gav till någon? Julkortet har jag trixat ihop i photoshop och ja, Elvis är på kortet, haha. Oväntat?


Det är så roligt att se hur mycket Elvis egentligen förstår. Jag brukar testa det ibland för jag tror att de förstår mer än vad man egentligen tror. Om jag säger åt honom att knäppa på tvn så går han fram och gör det, brukar dock stänga av den på en gång men ändå! Om jag frågar honom om han kan stänga kylskåpet så gör han det. Ja, listan kan göras lång. Så sött att se.

Eftersom jag sov bort dagen idag så blev det inget "ut och leka med nya objektivet" men det kommer väl det med. Jag kan iallafall bjuda på två bilder på Elvis.. Tagna med det nya objektivet inomhus. Känns kul att kunna komma så nära fastän man sitter så långt bort. Och Elvis slipper ha kameran rätt i nyllet. Men som skrivet, ut och leka lite snart! Det är iallafall ett Sigma 70-300mm.




Jag skulle verkligen vilja utbilda mig och bli en fotograf. Bli bra på det och kunna göra något med det. Det får bli efter mammaledigheten eftersom jag nog inte hinner göra det innan. Det dumma är väl att alla sådana utbildningar ligger långt bort och jag vill ju vara kvar här med sambo, barn och hus.


Just ja! Idag när jag precis börjat gå in på vår gård så såg jag att lampan, som tänds när någon går på tomten, lyste och jag undrade varför. Jag såg sedan ett djur och jag trodde först att det var en räv. "räven" började dock gå rakt emot oss på vägen och jag fick sedan för mig att det var en grävling, det såg ut som en sådan. Jag tänkte att grävlingar är ju elaka och denna gick rakt emot mig! Kan tillägga att det var mörkt ute, haha. När djuret sedan gick förbi mig såg jag att det var en stor och fet katt med en råtta i munnen som glatt traskade förbi oss ut mot vägen för att gå hem och smaska.  Tja, ibland ser jag inte så bra tror jag, haha!

Nu ringde David och jag ska prata med honom..

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Ida Murén

Hej hej!
BLir så nyfiken på julkortet och undrar om du inte vill lägga ut det så man får kika på det? :)
Och "grattis" till objektivet :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback