Otursföljda?

Igår begav vi oss till Uppsala. Med oss i bilen hade vi Davids syster Moa och bror Johan. Vi skulle möta upp Davids föräldrar som var i uppsala för att luncha med Davids syster Tova (och hennes pojkvän Markus) som bor i där. Hans bror Martin kom också för att göra oss sällskap.

Vi mötte upp allihop när vi kom fram och gick direkt till en restaurang med buffé. Riktigt gott och trevligt sällskap. En trevlig dag helt enkelt. Efter att vi käkat och blivit mätta så kikade vi runt lite i affärer och begav oss sedan hem till Tova och Markus för att kolla in lägenheten.

När vi var på väg hem igen och precis åkt in på E4an så kör David in till kanten av vägen och stannar. Det visar sig att det är slut på vatten. Jahapp, då var man sittandes där och behövde vatten. Ingen mack i närheten och Tova kände ingen med körkort som kunde komma med det. Så vad gör vi? jo vi ringer en bärgningsfirma som får komma med vatten. Jäkligt dyrt vatten må jag säga. 1200 spänn fick vi betala i självrisk för att de kom dit med det och det fick vi minsann betala på en gång där också. David upptäckte att det var hål på en slang under bilen som gjorde att vattnen sprutade ut så vi fick ju lite tejp av gubben också för dessa jäkla 1200 kronor. fy! Så efter 1,5 - 2 timmar stillasittandes i bilen kunde vi åka igen. Snacka om surt!





Idag var det ettårskalas som gällde och man kan ju säga att oturen från igår följde med oss hem för att hälsa på lite idag också. Vi var på väg till Bollnäs när en bil framför oss stannat mitt i vägen, mitt i en kurva och David bromsade för fullt. Det räckte dock inte för vi körde rakt in i bilen. Snacka om skakis vi blev! Det visade sig att det var någon korkad idiot som hade kört om mitt i kurvan som kom från motsatt håll och då blev bilen framför oss tvungen att stanna för att inte bli påkörd och då kom vi. Vem förväntar sig att en bil ska stå parkerad mitt i vägen i en kurva? Jisses. Han som vi körde på ska komma hit imorgon och då ska vi skriva en skadeanmälan till försäkringsbolaget. Frågan är vem de tycker är ansvarig. Själv så anser jag att det är personen som körde om mitt i en kurva som orsakade allt. Dessutom bara körde iväg utan att stanna också. Det blev inte så mycket på vår bil som tur var. Bilen som vi körde in i fick en liten buckla.

Elvis vaknade inte ens, han sov vidare tills vi kom till Bollnäs.

Det blev iallafall kalasande efter det och det var riktigt trevligt. Anton har blivit en riktig storkille nu!





Nu lade jag bara in några bilder från idag. Var så jäkla många. David fick för sig att fota massor så det var mest han som knäppte kort. Vågade inte lägga in på alla heller eftersom jag inte har tillåtelse från alla..

Kommentarer
Postat av: ebajs

Ska du inte skriva något om er lilla krock också ?? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback