Förklaring

Jag kom på att jag kanske borde förklara varför jag kände mig dumförklarad igår. Det kanske inte var lika farligt som ni tror men jag tar åt mig som tusan iallafall, vad det än gäller.

Jag sa till snubben på stadshuset att jag ville köra på distans och att det var ju bra eftersom jag ska ha barn i April. Då kan jag ju fortsätta med studierna ändå eftersom jag kör på distans. (Jag tänkte att man var tvungen att köra en hel termin). Då skakar han på huvudet och tittar konstigt på mig samtidigt som han säger
- Tycker du att det låter vettigt? *tittar på mig en stund* Att få barn och sedan bara fortsätta plugga?
"eeh.. nä, tydligen inte....."

Han tittade på mig som att han tänkte " Hon är 20 år, ska få sitt första barn och tror att det är hur enkelt som helst". Jisses, jag HAR barn. Jag vet hur det är. Men var bara sättet han sa det på och hans min som fick mig att känna mig riktigt dum.

Vi satte iallafall 11:e april som slutdatum för studierna. Man kunde tydligen göra så. Så mellan 7/1 och 11/4 ska jag plugga. Får se hur det blir med dessa redovisningar. Jag har fått höra att man kan få göra dem bara inför en lärare och det är ju bättre iallafall.

Kommentarer
Postat av: Fnyz/hanna

HATA dessa mästarmetoder!!! låt inte hans sätt sätta käppar i hjulet för dig!!! det är ju inte honom du ska ha att göra med senare! jag tror att du kommer klara de galant med eller utan muntliga föreläsningar, (jag hatar dem åxå) jag har svimmat, gråtit, gjort bort mig å jag mår psykliskt dåligt av att göra dessa muntliga grejer MEN om det är det som står i vägen mellan dig och det du vill göra så ge det ett försök, kanske det inte är så många? kanske man kan prata med lärarna å få göra på andra vis? kanske om du sumpar sånna så kanske du ändå kan få g?? om inte så kan du ringa mig så kommer jagå biter lärarna i benen tills de ger upp ;-)

kramr

Postat av: Elin

Eller minns du när jag var till örondoktorn och han sa till mig: "Du har perfekt hörsel så LILLA vännen...ta och glöm det här nu va?"
Som till en femåring! DÅ kände jag mig dum också.
Skit i honom, du vet ju hur bra du är och att du KAN! :) Han vet ingenting om dig.
Kram!

2007-12-19 @ 07:42:51
URL: http://sn0rpan.blogg.se
Postat av: Frida

Jag vet precis hur du känner dig. JAg var till den där gubben jag å när jag ville söka till högskolan. Han var inte till nån hjälp kan jag lova! Man kännde sig bara jävligt liten å dum.
Dessutom kan du visst föda barn mitt i och sen fortsätta. JAg har två klasskompisar på högskolan som har fått barn mitt i och fortsatt. Allting går om man vill!!
Ha de bra

2007-12-19 @ 11:34:04
Postat av: sara

Återigen, det är han som är dum! Vem är han som tror att han kan tycka till m ditt liv och ge "pikar"?! Usch för sådana människor! DU KAN KAISA! Du vet, ! Det tror jag stenhårt på! Så kämpa på du så ska du se att allting kommer gå så bra så. Gör som du själv känner för. Kram!!

2007-12-19 @ 12:30:32
URL: http://sarablabar.blogg.se
Postat av: Sara

Där det råkade bli utropstecken i min förra kommentar skulle det stå att man kan om man vill ;)

2007-12-19 @ 12:31:32
URL: http://sarablabar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback