Jäkla laddare

Godkväll gott folk!
Igår, då ni, då blev jag jäkligt irriterad må jag skriva! Varför? Jo jag satt och skrev ett långt inlägg här genom mobilen eftersom laddaren till den bärbara datorn bestämt sig för att kasta in handduken. När jag äntligen skrivit klart och precis tryckt på uppdatera så står det att jag har loggats ut och hela texten försvann. Usch vad besviken jag blev. Självklart orkade jag inte skriva om alltihop så jag gick och la mig, irriterad och sur som jag blivit.

Nu när jag sitter vid den stationära datorn så får jag väl inkludera gårdagen och allt jag skrev igår på något vis också. Om jag kan lyckas med att minnas..

Gårdagen började med att vi sprang in till Café symfoni för att beställa en bildtårta tills på Söndag då vi ska fira Elvis. Han fyller ju på Måndag men det känns som att alla jobbar eller går i skolan då och det vore ju tråkigt om alla dök in i lägenheten samtidigt runt kl.17. Så det är på Söndag vi ska förgifta folk med tårtor vi gjort själva också, fy vi får nog fixa en skylt med texten "ätes på egen risk" att ställa bredvid tårtorna. Jag undrar jag hur många tårtor vi behöver göra förutom den vi beställt?

Efter tårtbeställningen brummade vi vidare till söderhamn och barnenshus. Där letade vi upp en ettårspresent till Elvis och det var ju inte lätt men vi lämnade affären nöjda, glada och med ett inslaget paket under armen.

Tillbaka i Bollnäs bestämde vi oss för att hälsa på mina föräldrar en sväng. Där fikade vi lite innan det blev dags att fara vidare till hemköp för att handla ingredienser till kycklingsåsen vi åt till middag senare.


Ettårskontroll var det som stod på schemat idag och det var riktigt spännande eftersom det gått nästan två månader sedan vi var dit sist, på BVC. Han var 73,5cm och vägde 9400g. Läkaren var också där och gjorde sitt, allt verkade tipptopp och såg bra ut! En stelkrampsspruta skulle stickas i Elvis lår och denna gång var det slut på bäbisfasonerna och han fick sitta i pappas knä. "Stick inte i fel ben nudå" var Davids kommentar till Bvc-sköterskan och hon berättade att ingen sagt så innan, haha! Elvis grinade inte alls utan röck till lite i benet bara. Duktig kille!

Innan bvc-besöket hälsade vi på Tommie, Greta och lilla Loke. Vad han växer! Tiden går så fort och han är redan 4,5 månad. Det känns ju som att det var igår han föddes. Riktigt söt han är också!

David fick en samtal från en kompis till oss idag som har bott och pluggat på Gotland. Han var hemma i arbrå/bollnäs och tyckte att David skulel följa med ut ikväll. Jag tyckte att det var jäkligt tråkigt först eftersom jag inte kunde följa med - Jag vill gå ut tillsammans med David någongång. Vi går alltid ut var för sig. Men efter att jag hängt läpp i en timme sådär så bestämde jag mig för att hänga på syrran och jim ut på lördag eftersom jag inte behöver skaffa barnvakt - David är ju hemma. Hur skönt är det inte att slippa skaffa barnvakt? Lämna Elvis hemma med sin pappa känns ju bättre även om vi har bra barnvakter.

Här är en bild på mitt hår. Jag vill inte lägga in någon som vi fotat med kameran för då har det varit blixt och mitt hår ser värre ut än vad det är. Istället läggs det upp en bild som jag ser helt konstig ut på från mobilen men det bjuder jag på!



Usch känns lite hemskt att lägga in den bilden men ja.. Håret är ju under konstruktion och skall bättras :P



Här kommer det lite andra bilder:




Om jag känner mig själv rätt så har jag nog glömt hälften av det jag skrev igår och säkert det mesta av det jag tänkte skriva idag men jag får helt enkelt lägga till det en annan dag då.

Elvis går fortfarande inte fullt ut men han kan ta några steg och sedan blir han lite fegis och slänger sig. Snart så blir det full fart tror jag.

Televisionen och soffan lockar... Så om en stund halvsitter jag nog i soffan med msn på mobilen istället, nörd som jag är!














Kommentarer
Postat av: Anonym

Så där har d blivit för mig med flera gånger! Ett tips är att spara i utkastet flera gånger under tiden man skriver, eller trycka på kopiera alldeles före man uppdaterar! Finns inge värre än när allt försvinner! :)

2007-08-31 @ 08:48:17
Postat av: Milla

Jag vill ha en tårta, så ni kan räkna med en till mig :P

2007-08-31 @ 11:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback