Helgen

Torsdag/Fredag

Torsdagen bestod av att inte göra någonting alls i princip. Jag cyklade dock 30 minuter på kvällningen. En riktig slödag.

Fredagen började med att jag, Anki och Elvis traskade till Hemköp för att handla mat till kvällen (Jag har skrivit om vilken kväll lite längre ned) och sedan hem till Anki igen med maten. Därefter riktade vi vagnen mot stan för att gå till bolaget. Det blev mycket slit på skorna den dagen - hem till Syster igen för att lämna Alkoholen och sedan gå ut och gå med Ronja (hennes hund).

Elvis fick i sig lite middag hemma hos mamma och Jan. De var inte hemma men mamma och min bror dök upp efter ett tag. Vid halvsex hämtade Anki och Nini upp mig och jag pussade Elvis godnatt.





Fredagkväll

Jag, Nini och min syster Anki hade bestämt oss för att ha en myskväll med Tacos och massa gött. Vi fixade barnvakt eftersom Ankis barn var i Stockholm med sin pappa och det kunde vara mysigt att bara sitta och prata, vi tre. Tidigare på dagen fick vi höra att det var fredagsrock på parken och då blev vi självklart sugna att springa ned dit också, vilket vi gjorde. Jätterolig kväll faktiskt! Här är lite bilder som vi knäppte innan parken.. Till och med JAG är med på bilder! Tack tjejer för en rolig kväll! Jag som aldrig pratar engelska pratade på som tusan med ett par Italienare som vi träffade på. "Ciao bella" var väl det som mest kom ut ur deras munnar.

Jag sov hos mina föräldrar och det är så skönt dagen efter eftersom jag kan träffa Elvis direkt när jag vaknat. Tack för barnvakten, jättesnällt!





BAKIS
Min kära mor tog fina bakisfoton på mig och dem bjuder jag på! Förjäklig frilla och nog har jag säkert sett bättre ut.




Lördag

Lördagskvällen bestod av kräftor och umgänge med mina föräldrar och syskon med respektive vilket resulterade i en riktig myskväll! Eftersom Elvis ändå skulle somna tidigt bestämde vi att jag skulle sova kvar där en natt till. Masjävlarna (Lotta(en av systrarna), Patrik och Noah) fattades dock men det blir ju fler gånger! Riktigt härligt med kräftor och ett trevligt umgänge. Det var dock lite knasigt då Julia frågade varför kräftorna hade ögon och sa att vi skulle ta bort dem. Senare den kvällen frågade Ängla samma sak, ja vad säger man, haha!





Söndag


Elvis älskar när jag tar fram vattensprayflaskan och sprutar vatten på honom (Inte en stråle utan när det sprutar sådär fint) och ja, det syns väl på bilderna! Jag skulle visa mina föräldrar hur han reagerar och de fick ju verkligen se också. Han älskar verkligen vatten Riktigt söta bilder.

Bilden längst till vänster tog jag då han bestämt sig för att följa med sina morföräldrar till Bulgarien på Tisdag. Han kröp ned i deras resväska då de skulle packa.

Den högra bilden vet jag inte riktigt vad han gör på men han ser ju lite rolig ut.





Nu blev detta väldigt snabbt skriver eftersom det tog flera år (kändes det som iallafall) att lägga in alla dessa bilder och jag har nu hunnit bli toktrött och längtar mest efter att få luta huvudet mot kudden.

Elvis har iallafall lärt sig att säga Stej (mina föräldrars hund heter så), Hej, titta. Mamma och Pappa har han kunnat sagt också men han säger aldrig det nu, haha! Fast idag sa han någon blandning till mig och han visste inte vad han skulle säga.. "ma....pa...maa... Hmmm vad var det nu?" haha..

När Elvis "råkade" bita sin mormor i fingret, då hon skulle se vad han hade stoppat in i munnen, så sa han "Aj". Kanske fel person som sa aj? Han är väl van.. Jag skriker rakt ut när han "råkar" bita mig.. fy vad ont det gör!

Nej, nu tackar jag JA till sängens inbjudan!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhh jag hade oxå velat vara med på båda ställena :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback