full fart i Flugbo

Helgen är förbi, även Davids ledighet. Imorgon bär det av till Skellefteå igen och vi kommer att sakna honom massor, som vanligt. För att få tiden att gå första dagen (av tio) ska jag och Elvis till öppna förskolan med Tina och Anton. De har haft sommarstängt och det börjar imorgon igen. Det gäller att passa på nu på måndagar eftersom Elvis snart blir ett år och inte får vara där på Måndagar längre.

Helgen har bestått av massor med franska människor, god mat, myspys och kalas. Städning har det också varit men jag vill inte skriva det i samma mening som det roliga för städning hör inte till det positiva i helgen.

På lördagen var vi hos Davids föräldrar i Flugbo. Det vankades fest eftersom Karine's familj och släkt från Frankrike var där och hälsade på. Riktigt god mat, trevliga människor och roliga timmar. Elvis bet dock en liten bäbis i handen och det kanske inte var den trevligaste hälsnings"frasen", haha! Men dagen/kvällen var verkligen mysig och de andra tjugotvå människofolket håller nog med mig!

Idag var det söndag och det var Kalas för Kevin som fyller ett år på tisdag (samma dag som brorsan fyller 18 år). Så vi for iväg till Ecklingsbo på ettårskalas. Nice! Han har lärt sig att gå också, riktigt sött! Ska bli roligt att se Elvis lära sig!

Efter att vi kalasat begav vi oss hem för att dö av stress-städning eftersom en familj skulle komma och kika på lägenheten.

Kvällen är över och vi (Jag och David) ligger i varsin ände av hörnsoffan med ögonen vilande på televisionen. Fast mina ögon pendlar lite och tittar på Datorn som ligger i mitt knä också. Det tar ju hundratals minuter att ladda in alla bilder så det är väl vad jag har gjort ikväll och när det äntligen var klart satte jag igång med detta inlägg.

Min lillebror (som inte är så liten längre) blir myndig på tisdag. På onsdag ska vi gå ut och äta med honom på tranan eftersom det har blivit som en tradition, förutom när ena systern fyllde 18 för hon var bosatt i Orsa. Så eftersom det är hans första utgång och jag har barnvakt så stannar även jag ute efter att vi käkat och grejat. Men sedan får det tusan bli lugnt ett tag.

Det är som sagt inte långt kvar till Elvis ettårsdag och det märks att han blir äldre för var dag som flyger förbi. Han är så jäkla gó!




Frankrike i Flugbo







Fira Kevin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback