Vi såg en björn

Idag hälsade vi på Davids farmor och farfar på granbergshöjden. Hans faster Anna var också där. Jättetrevligt att träffa dem, det blir ju så sällan.

Efter det så ville David till Flugbo för att hälsa på sina föräldrar så vi for iväg dit med. Efter att ha varit där ikväll och sedan börjat åka hemåt vid 20 så får vi syn på något man inte ser varje dag. Vi åkte på skogsvägen och vad ser vi inte framför oss som springer åt samma håll som vi kör, mitt i vägen? Jo en Björn! En björnunge, eller ja, en större björnunge som kanske var född ifjol? Var ingen bamsebjörn iallafall. Upp med kameran på en gång och trycker igång den. Jäkla sega kamera till att vara seg! Precis då jag är redo att fotografera detta "under" så slank den in i skogen. Darn!

Jag har alltid med mig kameran - ÖVERALLT! Jag vill ha med den ifall något händer, som idag t.ex. Men vad händer då? Jo den var ju självklart avstängd och tog lite tid på sig för att vara redo att fotografera.


Men men, kul att se en björn iallafall. Kanske var hans/hennes mamma i närheten också? Alltså då jag säger björnunge menar jag inte en sån där pytteliten utan mer som en jättestor hund och det är ju litet för att vara björn.


Jag var ju såååååååååååååååååååååå nära att få ett foto :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback