Vad är mitt dubbelnamn?

Vet ni vad jag tycker är väldigt irriterande? Det ska jag minsann berätta hörrni..
Om man är inne och kikar på någon sida och det är små miniatyrbilder som visas så finns ju oftast en liten förstorningslänk som man kan klicka på. Där klickar ju människor antagligen för att de vill se bilden i ett större format, right? Det irriterande är ju att på många sidor är bilderna som ska föreställa en förstoring av bilden exakt lika liten som den andra lilla. Enda skillnaden är att den nya lilla kommer upp i ett annat fönster, gaah! Vad är då meningen med en förstoringslänk? Detta ser jag på många ställen...


Så, vad har hänt med denna dag? NOTHING! Lagade spagetti och köttfärssås bara.. Har inte tagit tag i atkins-dieten igen efter påskens paus. Vet inte om jag ska göra det heller, vet inget alls. Jag lär väl alltid se ut så här ändå. Hade jag pengarna skulle jag rusa till någon som kunde suga lite fett. Tänk om man kunde ha en sådan hemma? Fettsugarmaskin - gör det själv. Jag argumenterar fortfarande med att jag vore mycket mer motiverad till att motionera och äta rätt om jag hade en kropp att BEHÅLLA, istället för att SEGT få en sådan kropp.. Aja, nog om det!

Mitt kära barn ligger och sussar sött fortfarande och är så söt som man kan bli. Fy vad jag älskar den pojken! För den som inte har barn - Det går inte att förstå känslan över att vara mamma!
Om jag kunde skulle jag aldrig ändra på att jag blev gravid, never! Så mycket gott som den lille pojken fört med sig. Mitt lilla charmtroll. VÅRT charmtroll ska jag ju skriva, vad dum jag är. David, Jag och Elvis - det slår inget! Fy vad lycklig man kan vara på den fronten! Så glad över att ha er.. Mina pöjkar. Malmspöjkarna.

Tittar på "jakten på en mördare - efterlyst special" just nu och de pratar om en tjej som hette Cajsa jonsson, som blev mördad. DET känns ju lite mysko efterom jag egentligen heter Kaisa jonsson från början. Jag ville byta till sturesson när jag var mindre (eftersom mamma heter så och har ingen kontakt med pappa) men min "kära" far tyckte inte så och eftersom jag var minderårig så gick det inte. Det blev istället automatiskt båda namnen och det blev ju lite jobbigt efter som jag har ett dubbelförnamn också. I skolan sa jag alltid till lärarna - " Det långa namnet som sticker ut är jag". När jag fyllt 18 tog jag direkt bort jonsson och heter numera bara Sturesson.

Hur många vet vad mitt dubbelnamn är då? Spännande och se vilka som vet, använder ju inte det så ofta. Fast de som känner mig vet ju såklart men kul och se vilka som snappat upp det.. Så, Kaisa - ? ...
Skriv en kommentar vettja!


Måste ju lägga in lite bilder på Elvis också, det är ju standard!




Kommentarer
Postat av: Eva

jag vet ska jag säga det nej jag är som musslan hihi

2007-04-13 @ 00:34:07
Postat av: eva sturesson

Du heter Kaisa-Marie

2007-04-14 @ 22:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback