Tunnbröd och getost

Hej och hallå gott folk.
Jag kan med säkerhet berätta att detta inlägg inte blir lika dystert som det som skrevs igårkväll, bra va?

Igår var vi som sagt i Flugbo hela långa dagen. David höll på med sitt smide som vanligt och Elvis fick sitta ute med mig och leka. Vi lämnade honom för att sova där och resten vet ni ju om ni läst inlägget innan detta.

Det var meningen att vi skulle åka dit idag igen rätt tidigt, hade vi tänkt iallafall. Vi vaknade av att telefonen ringde vid halvtolv idag och vi kastade oss ut i bilen. Innan vi tog siktet till Flugbo så fixade vi lite ärenden och hämtade Davids bror, Johan.

Väl framme hos Davids föräldrar hittade jag Elvis lekande med lego på en filt med Martin, Davids bror som var hemma för att hälsa på. Och jisses så glad man kan bli av att träffa en sådan liten människa, min Elvis! Jag satte mig med honom på filten och där satt vi bra länge. Efter den långa stunden så tröttnade jag och tog Elvis på en promenad i vagnen. Vi gick bort till flugdammen där Elvis Farfar och två farbröder höll på att tjära båten. Det märket tydligt på Elvis att han trivdes mycket bättre i vagnen utan jacka. Det blev inte alls lika stelt och han kunde röra sig som vanligt och sitta upp bättre. Han trivdes överhuvudtaget att få vara mindre klädd. I och för sig har han alltid tyckt om att vara lätt klädd, helst naken.

David kom förbi en stund också, i samma veva som Jon också dök upp. Jon är Davids mammas kusin trots att han är i ungefär samma ålder som sina kusinbarn.

Därefter drog vi oss tillbaka till Davids föräldrars hus. Satt och gjorde mest ingenting utomhus. Vilket jäkla skönt väder! Elvis sov en bra stund ute i vagnen.

Senare på eftermiddagen satte vi oss vid trädgårdsmöblerna, under parasollet och åt lite gott. Tunnbrödrulle med getost, grönsaker och pepparotsgrädde. MUMS! Efterätten blev ostkaka och grädde, götta. Efter det så gjordes det inte så mycket, väntade på att David skulle bli klar.

Vid kvart över sju drog vi oss hemåt. Elvis började bli trött och jag ville hem så David fick ge med sig.

Han tänker åka dit imorgon också för att fortsätta med sitt smide. Jag tror att jag hellre stannar i bollnäs imorgon.



Fy jäklarns vad jag var sugen på att ta ett dopp idag. Två saker fick mig att hållas borta från vattnet:

  1. Jag skäms över kroppen och vill inte visa
  2. Jag har som tradition att bada den 17e april första gången. (förra året kunde jag dock inte pga graviditeten)



Jag tror att vår lampa har epilepsi eller något liknande. Den blinkar sådär irriterande som om den har en kramp som håller i för evigt. Damn it. SLUTA KRAMPA LAMPA!



Elvis ställer sig i krypställning jätteofta nu och liksom gungar fram och tillbaks, skoj! Han är så söt så!


Just ja, vi träffade Parne och lilla Lova idag också. Trevligt! Hon är så söt så!


Här kommer lite bilder:











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback