Öppna förskolan

95949-808Idag är det kalas i Söderhamn och vi har planer på att kalasa lite. Det är Göran och hans son Linus som fyller år.

Elvis och David ligger och sussar just nu. Elvis sover förmiddag efter att ha ätit frukost och sprungit runt i sin gåstol och David han har sovit sedan han la sig inatt. Riktiga sömntutor!

Så fort pojkarna vaknar så ska vi göra oss klara för att fara iväg. Det blir antagligen då Elvis har ätit sin lunch vid 12.00.

Sandra skickade ett sms tidigare denna morgon och frågade om vi skulle hitta på något imorgon och självklart tyckte jag att det var en bra idé. Vi har nu bestämt att gå till öppna förskolan. Det blir nog mycket roligare för pojkarna nu eftersom de kan sitta på golvet och leka nu. Jag har varit på öppna förskolan tre gånger.



Och dessa gånger var :
  • Då Elvis var 3 veckor och ja, var väl bara att sitta där det. Så inte så lyckat kanske.
  • När barnen var runt 4 månader provade jag och Sandra än en gång på att gå dit och denna gång på en onsdag då de större barnen också är där och det var inte heller så roligt.
  • Sedan var jag dit med Tina en gång, på en Måndag då det är för 0-12 månader. Vi hann dock bara vara där i en halvtimma eftersom jag kom dit lite senare än bestämt och då hann vi bara med att sitta vid matborden.
Så nej, det har inte blivit så lyckat hittills.
Så nu tänkte vi gå dit imorgon, på en Måndag då det är för bäbisar, för att ge det en till chans. Är nog hur roligt som helst bara man kommer dit i tid och rätt dag. Så nu ska vi dit imorgon, skoj. Mycket roligare nu också då våra pojkar är större och förstår hur man gör då man leker.


Elvis vaknade vid 5 imorse och tittade argt upp över spjälskyddet. Jag tog över honom i vår säng och trodde först att klockan var runt 7-8 som vanligt. Förvånad som jag blev då jag såg hur mycket klockan var undrade jag varför i helskotta han var vaken då? Jag märkte sedan att blöjan var full av urin och det är ju inte det bekvämaste man kan sova i direkt. Så jag bytte den och vi sov tillsammans i sängen. Det tog dock en jäkla stund innan Elvis slocknade igen.

Nu ska jag ta bort datorn från knät och sedan slänga av mig denna morgonrock för en lååååång, skön och behövlig dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback