hosta, svälja, hosta, svälja..

Jag la mig strax efter mitt inlägg vid midnatt och ändå fick jag inte somna föränn vid tvåtiden tror jag. Elvis hostade konstant i två timmar och det var väldigt jobbigt för honom.

Hosta upp släm, svälja ned slemmet igen, hosta upp slem, svälja, hosta, svälja..... och så fortsatte det så, usch! Stackarn. Barn borde ha en spottreflex redan från de föds, då vore slemmet inte ett sådant problem. Jag hoppades  för tusan att han skulle kräkas så att slemmet antagligen skulle rinna ut. Han blev ju självklart pigg av att vi gav honom nässpray (som ska vara slemlösande) och höll på med honom. Han somnade tillslut och då sov han som en stock till klockan åtta iallafall, riktigt skönt. Annars så brukar Elvis vara lite så att om man lägger honom senare än sju så vaknar han tidigare än vad han skulle gjort om han lagt sig normal tid.

Igår fick ju stackarn inte komma i säng föränn halvnio eftersom vi var och hälsade på Tommie och Greta.


Idag ska vi antagligen trippa ned till Bollnäs "stora" centrum och kika runt lite med Tommie, Greta och Loke.
Jag tycker att det är så skönt att gå runt på stan för man vet aldrig vem man träffar. Hur kul är det inte att träffa på människor som det var år och dar sedan man såg dem?


Och nu är det lika bra TV som vanligt. Det börjar med TVSHOP,  "woooho" och sedan blir det ricki lake som pratar om unga tjejer som säljer sin kropp.

När man är hemma och är mammaledig så är det lätt för att fastna i dåliga såpor och det är just vad jag har gjort. Jag är helt inne i våra bästa år, haha. Vad har hänt med mig? Den serien som jag totaldissade förut. Den serien kommer ALDRIG att ta slut. Skådespelarna kommer att ha kvar det där jobbet tills de knappt kan gå och så fortsätter deras barn och barnbarn att spela.


CYKEL PÅ KÖPET! Vill du ha en cykel? Ja men då är det bara att köpa en plattTV så får du ju en CYKEL PÅ KÖPET. haha. Köp en mobil för en krona och få EN CYKEL PÅ KÖPET *får reklammelodin i skallen* För er som missat detta så är det Elgigantens reklam.


Elvis somnade just och sover förmiddag. Pappa David sussar sött än och det kan han gott göra för jag sov ju fasen till halvtolv igår, illa. Innan klockan slagit elva måste David ha varit och tagit PKprov på sjukhuset iallafall för att se hur mycket Waran (blodförtunning) han ska ta varje dag. Han ska äta sådan medicin livet ut nu eftersom han har en mekanisk hjärtklaff.

Jag har bestämt mig för att låna mina föräldrars motionscykel och cykla varje kväll till se program och serier jag tittar på. Det är ju mycket skönare att ha något att se på och att tänka på annat än att motionera då.

Attans, nu har det börjat på TV'n. Våra bästa år allså. Eller nähä, nu blev det reklam.


Fy vad hungrig jag är. David får handla hem frukost då han åker till sjukhuset för vi har nog ingen frukost hemma.

Jag undrar om jag ska lämna kameran hemma idag... Det blir ju så rackarns mycket bilder att lägga in här ikväll annars. Fast jag klarar mig nog inte utan kameran så den får nog följa. Jag måste vara beredd med kamera jämt ifall det händer något.


Nu börjar det igen..


CYKEL PÅ KÖPET!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju nästan miiiin reklam, fast bara nästan! Du ska bara veta hur mycket jag hatar de dära cyklarna nu! O.o /Elin

2007-04-19 @ 13:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback