förvandlades till en fontän

Just i detta nu sitter vi och väntar på att rådgivningen ska ringa upp oss igen efter att hon pratat med hälsocentralen då lunchen vandrat förbi.

Elvis har feber, hosta och svårt för att andas. Han tar i med hela magen då luften kör sin naturliga vandring. Vid lunch ville han inte ha någon puré alls och det lilla vi fick i honom fick golvet ta del av då Elvis kräktes som om han vore en fontän. Första gången var för att han satte i halsen tror jag och vilken panik vi fick men han hostade till slut till och en flod av mat dök upp. En stund senare förvandlades han till en fontän igen.

Hoppas att vi får komma till hälsocentralen och kolla vad det är. Han sov nästan inget alls inatt på grund av hostan och andningen. Annars åker vi tilll akuten. Han som inte gnäller ofta alls gnäller nu hela tiden istället. Det var lite läskigt inatt då han hostade för efter varje hostning så väntade han några sekunder med att andas igen och då låg man ju är och höll koll på att han andades hela natten.

Han åt vällingen istället för lunchen iallafall, fast bara halva flaskan. Han som är ett matvrak annars.

Nu är klockan fem över ett och antagligen pratar rådgivningen med hälsocentralen i detta nu.


Jag fick ett tips om en hobby efter mitt inlägg i förrgår och det var att jag kan ju börja scrappa (scrapbooking) och det har jag ju funderat på länge. Och nu har jag nog bestämt mig för att göra det, kul! Måste inhandla lite grejer först bara. Tack för tipset föressten!


Usch vad vi måste städa! Varför har vi så svårt för att hålla det städat? Det blir alltid stökigt efter en dag och då har man ingen lust att städa då det ser ut som ett bombnedslag IGEN.

Nu hoppas jag att rådgivningen ringer hit och säger att vi fått en tid på hälsocentralen.



Ciao gott folk!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Har inte Noah smittat honom då? Han har haft hista i en vecka nu! ska nog kolla upp det vi med! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback