Elvis, min gosse!

Jag är väldigt less på människor som inte kan vara tyst. Varför måste man racka ner på folk. Varför måste saker alltid ifrågasättas? Elvis är ett namn. VISSA har inte förstått det och är tvungna att fråga om man verkligen får ge ett barn namnet Elvis. - Neeej jag gör det ändå? Herrejösses.
Och "så kan man ju inte heta". Jo för det gör han och måste folk verkligen berätta vad de tycker om namnet? Det är mitt och Davids beslut om vad vi ger vår son för namn.  Hade jag gett honom namnet Anton t.ex och någon inte gillat det namnet, då hade ingen sagt något. Då hade personen sagt "ok" och fortsatt prata om annat och möjligen tänkt att "det namnet gillar inte jag".  Men så fort det är ett annorlunda namn så är det helt plötsligt en allmän rätt att säga rakt ut att det är svinfult. Ingen har frågat dig? Vi behöver bara våra egna åsikter angående namnet. Så här var det under graviditeten också, jag trodde dock att det skulle försvinna då vi bestämt oss för att ge honom det namnet. Icke sa nicke, de som inte gillar namnet fortsätter att klaga. "Ska han heta Elvis om det blir en pojk? Då hoppas jag att du får en tjej"

Sedan så är det ju väldigt mycket positiva reaktioner också, jättekul!  Många som tycker att det är fint. Vi tycker att namnet Elvis är fint och vill att vår son heter det. Jag har dock svårt att förstå hur folk tänker ibland. Mest positiva reaktioner är det nog men jag är ändå less på de några som tror sig ha rätt att klanka ned på mitt barns namn, TILL MIG.

Får man döpa ett barn till Jazz-ture så får man bannemig heta Elvis också. Och det människor inte förstår är att halva USA's befolkning lär ju heta Elvis. Vissa verkar tro att det bara var Elvis Presley som hette så. YEAH.

Jag blir ju sårad av att höra taskiga saker som "så kan han ju inte heta" när jag tycker att det är det finaste namnet till min pojk.

Så, nu har jag klagat färdigt! Sorry! Jag behövde få ur mig detta. Synd att jag har lite bråttom som vanligt, annars hade jag skrivit lite bätte. Inte svamlat och skrivit allmänt knasigt som vanligt.

Elvis, min Elvis..

Elvis är världens mest kända namn och
ändå är det så få som heter det (i sverige iallafall), konstigt va?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Elvis är ett jättefint namn! :)

2006-09-24 @ 18:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback