tvättmaskinerna skriker "FÄÄÄÄÄÄÄRDIG"

Attans räkor! Jag har ljugit och jag ber om ursäkt. Jag tror mig minnas att jag lovade i ord att uppdatera bloggen igår. Problemet med det var väl att jag inte hade någon ork eller vilja alls att skriva. Det händer ju inte så mycket så det finns inte mycket att skriva om.

Så vad har hänt under helgen?

På fredagen fick vi ett samtal från en sjuk Tova (syster till David) som var strandsatt i Flugbo och hade abstinens efter människor och sällskap. Vi gjorde inget viktigt (som vanligt) och begav oss därför ut till Flugbo med lite pizza och film.  Efter vistelsen i skogen bestämmer vi oss för att handla ingredienser till Lasagne för att laga det till middag. När vi handlat färdigt och precis kommit hem med varorna ringer telefonen. Det var min kära mor som hade mat  till övers och bjöd över oss. Det tackade vi inte nej till, vi var ändå för trötta för att göra lasagne. Vi sprang i rask takt till bilen för att lata oss och åka BIL till dem (vi bor väldigt nära).  Resten av kvällen tillbringades framför datorerna. Det var en smula datorspel som förgyllde Davids kväll och jag bara satt och satt utan att göra något speciellt.


Igår (lördag) städade vi ytterst lite eftersom vi snart gav upp. Vi gjorde oss istället färdiga för att hälsa på i flugbo en sväng. Därefter var det lasagne för fulla muggar. Och en kväll av att inte göra något alls. Det var beräknad förlossning enligt sista mens igår, konstigt för jag sitter ju fortfarande här barnlös. Eller barnet är på fel sida av magen, jag hade hellre sett den lilla utanför magen just nu. Så nu får vi se vad som stämmer, om jag lyckas få bäbis innan David åker eller om jag blir tvungen att gå över tiden (18 september) 10 dagar för att David ska hinna vara med. Sådant som vi får se då. Men jag vill inte att han missar, hualigen.


Idag håller vi på och tvättar. Vi skall strax slinka ner till tvättstugan för att lägga över kläderna i torktumlaren och hänga lite i torkskåpen. När vi gjort det hade jag tänkt att det är disk och städning som väntar. Iallafall fram tills vi ska hämta kläderna igen, vilket bara är en timme efteråt.

Anki (syster) och jim (hennes man) har kommit hem från kroatien idag. De är säkert jättebruna och fina, rackarns bananer!  Ängla och Julia (deras barn, mina systerdöttrar) blev säkert jätteglada av att träffa mamma och pappa efter att ha sovit så snällt hos mormor och morfar i en hel vecka. Efter att vi har gjort det som ska göras här hemma skall också vi dyka över till mina föräldrar för att grilla med familjen. Det är synd att Lotta, Patrik och Noah inte är här. Då hade vi varit alla syskon med respektive. Och det är ju alltid lika mysigt.

Jag har nog glömt hälften av de sakerna vi gjort dessa dagar.


Och hur gick det med BB-väskan då?
Jo det skall jag tala om..

Jag har åtminstonde kastat ned kläder till bäbisen, journalen, legitimation, patienbricka, mobil- och kameraladdare, amningsinlägg, kläder till mig och underkläder till oss båda. Tror dock att jag måste tänka över vad jag ska lägga ned för kläder till mig egentligen. Frågorna är många. Vad kan jag tänkas tycka är skönt att ha på mig och vad kan vara  mysigt att åka hem i? Det är mycket som fattas i denna BB-väska. Förhoppningsvis skall allt ändå tillslut lyckas följa med till förlossningen. När den nu tänker ske. Det viktigaste är nog Kamera, kläder till bäbisen och journalen iallafall.
Jag vill träffa vårat mirakel nu på en gång.. nu nu nu..

Ojsan nu hör jag nästan tvättmaskinerna skrika "FÄÄÄÄÄÄÄRDIG", så det är nog bäst att springa ned och byta till tumlare.  Jag ska även sätta i mobilen på laddning för den ligger och gör ett irriterande ljud stup i kvarten. Så om jag inte vill få psykbryt och kasta den i väggen skall jag nog sätta i den stackarn på laddning.



Jag skulle vilja bli så rik att jag hade råd med min nuvarande levnadsstandard.

Henrik Tikkanen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback