Tänka sig vad skönt det kan vara att kissa ibland.

http://www.mydeo.com/videorequest.asp?XID=12703&CID=38665

Där finns en liten videosnutt på min mage, kika vettja!
Jag hade först tänkt lägga in filmen direkt här men det visade sig inte gå nu,  funktionen var tagen ur drift för tillfället. Tråkigt värre. Jag hoppas att länken fungerar.


Att människor är fulla och kommer hem från krogen mitt i natten, det kan jag förstå och stå ut med att höra på natten. Stå ut med att det är lite högljutt, så är man ju själv det är partaj. Men att stå ut med att någon klockan tre på morgonen ställer sig och skriker rakt ut flera gånger bara för skoj är väl lite väl mycket? Jag blev mäkta irriterad. Lite mer vett i skallen har man ju...

Igår (fredag) mötte jag upp Amanda och Elin på stadens torg för att inhandla present till Hanna som fyllde 19 år. Vi hittade present och tog sedan en promenad till Hannas lägenhet på hedhamre. Där var det tårta, saft och massa trevligt sällskap. Jag måste "komma ut" lite oftare tror jag, inte sitta hemma jämt. Fast lite sent att börja tänka på det nu, kanske? Eller nej föresten, klart jag kan hitta på en massa sedan när bäbisen kommit också. Så det ska väl bli ett mål iallafall, att inte bara sitta hemma och slöa.

Hos Hanna spelade vi spel en sväng, vilket faktiskt var roligt trots min ångest innan. Jag gillar inte sådana spel där det är som upplagt för att göra bort sig. Spelet gick ut på att den ene ritar och den andra i laget skall gissa vilket ord det är. Men det gick bra iallafall, det var roligt trots att jag sög ganska brutalt på det.  Det var trevligt att träffas flickor! Måste även nämna att jag fick en sen födelsedagspresent som faktiskt kom väldigt lägligt. En bok om att föda, en bok om jag faktiskt spanat in tidigare. Den ska jag verkligen försöka hinna läsa innan jag föder, för den verkar vara riktigt bra faktiskt. Tar upp bra saker och sådant som kan vara bra att veta. Det är bra att vara förberedd. Tacktack, den uppskattas! : ) Jag har er att tacka om förlossningen går bra för att jag är förberedd. ;P

Efter påhälsningen hos Hanna begav vi (jag och David som hämtade upp mig hos Hanna) oss till familjen Sturesson för att släpa med oss Lotta och Patrik till vår lägenhet. Det var så himla längesedan de kikade in i den så det var dags nu tyckte vi. De har länge velat komma och titta då de hälsat på, då vi haft stökigt och totalvägrat.

Vi måste bege oss till Mora snart för att hälsa på Lotta, Patrik och Noah i deras nya hem. Det hänger ju på soppapengar, men det skall väl gå att ordna tycker jag. Vi dyker nog upp snart. Det gör ju inget om det skulle bli dags att föda, Mora BB finns ju ;)

Imorgon har vi tvättid mellan 11 och 14, det ska bli skönt att tvätta lite. Jag undrar om vi ska passa på att städa också? Vi måste börja hålla efter noggrannt. Det är något vi varit urusla på, skärpning! Vi ska ju bli föräldrar.


Nu måste jag banne mig kissa...


Tänka sig vad skönt det kan vara att kissa ibland.

På måndag, onsdag och torsdag är det föräldrautbildning. Intensivkurs på hög nivå kan man kalla det. Det blev en sen och hastig utbildning för våran grupp, på grund av semestrar osv. Så snabbkurs kan man kalla det.

Endast en vecka kvar enligt sista mens.. (kan inte låta bli att tänka på det) och enligt ultraljudet är det på måndag bara fyra veckor kvar tills beräknad förlossning. Spännande och nervöst! Fast jag längtar mest, konstigt nog. Iallafall tills förlossningen är över och vi får se vårat under. Bara känslan att förstå att vi faktiskt ska bli/är föräldrar borde vara enorm. För det är nog något man inte förstår förrän efter förlossningen.

Nej, nu skall jag göra David sällskap i soffan och försöka hålla honom vaken - han är fyllechaffis ikväll.
Om två timmar ska kavla och gänget hämtas i söderhamn.

Hepp.. Nu kom han till datorn för att fördriva tiden med lite datorspel, typiskt då. Jag får väl sitta kvar och hitta på någon rolig sida eller så att surfa runt på. Tips på tidsfördriv?

huj då!



De enklaste frågorna är de svåraste att besvara.
Northrop Frye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback