Spädbarnsutrustning

95949-2
Idag vaknade jag av att David sa åt mig att min mobil ringde. Klockan var då elva och jag hade ställt mobilen på att väcka mig i det ögonblicket. Så efter att ha gäspat X antal gånger så klev jag ur sängen och begav mig mot toaletten för att uträtta lite morgonbehov, jag kissade som om jag inte gjort det hela natta redan. Intresseklubben antecknar förstår jag?

Senare på dagen var vi (Jag och David) på stan med mina föräldrar och min lillebror. Vi inhandlade det sista (tror jag) som vi behöver innan bäbisen kommer dvs babysitter, skötbädd och lite kläder som vi kan ha i början. Vi har ju redan köpt bilbarnstol, skötbord, startpaket (täcke,kudde, påslakan, örngott och spjälskydd) och så har vi syrrans barnvagn och spjälsäng. Är lite smågrejer som behöver köpas nu bara.

Jag köpte mig även ett par skor på rea.95949-3 De hade kostat 600 och så var det 30% på det! Mamma tyckte att jag skulle köpa mig ett par andra skor att ha nu, så att det inte gör ont när fötterna är svällda. Skorna jag hittade var jättesköna och jag kan ställa in hur åtdragna de ska vara osv. Kanonbra!

Efter att vi varit på stan så for vi på max och åt maxmål. Smakade riktigt bra och drickan gjorde susen i detta soliga väder. Svetten bara rinner och det spelar ingen roll vad man gör. Då är det alltid gott med något drickbart.

När maten var uppäten, vi  mätta och belåtna så for vi till flugbo. När vi väl är där så bestämmer vi oss för att ge oss ut på sjön för att fiska lite. Sagt och gjort! Ute på båten var det helt underbart. Så tyst, så lugnt och så avslappnande. Det var inte mycket till fisk vi fick, men det var skönt att sitta där i lugn och ro iallafall.

Och nu är vi hemma. Vi äter chips och dricker coca cola (David dricker öl). Det verkar inte vara så mycket roligt på TV. Men jag ska ta och göra David sällskap i soffan iallafall. Och senare sussa sött.

Jag längtar tills vi får träffa den lille rackare som sparkar mig inifrån just nu. Väldigt mycket liv i magen ikväll. h*n rör sig överallt känns det som. En så obeskrivlig känsla att det inte är sant!



Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

 Jevgenij Jevtusjenko





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback