Hoppas att du får en ny kille någongång

Min syster hittade ett kort som hon fått av mig och lillebror Gabbe, för drygt tio år sedan. På kortet stod det något i stil med "Hej syster. Vi tycker synd om dig. Hoppas att du får en ny kille någongång. från Gabbe och Kaisa". Det gav vi tydligen till henne då hennes dåvarande pojkvän gjort slut med henne. Rackarns vilka snälla syskon! Jag tror att jag var runt åtta eller nio år gammal och Gabbe måste ha varit sex eller sju.

Tänk om alla hade sådana omtänksamma syskon. ; )

Jag minns att jag tyckte väldigt synd om Anki (min systers namn) då den gamla pojkvännen gjorde slut. Hon var runt 16-17 år gammal då och blev ju såklart ledsen, det blir man ju. Men det var som hon sa idag, att klart hon blev ledsen då men nu är hon ju inte ledsen för hon träffade ju Jim (hennes man), tack vare det.


Det finns inget bättre skönhetsmedel än lycka.
 Marguerite Blessington




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback