David far iväg till Norge..

Idag fick vi äntligen beskedet! - David fick jobbet i Norge.
Stort grattis älskling! Detta är du verkligen värd.

Den 14e september far han iväg första svängen till oljeplattformen i två veckor för att sedan komma hem och vara ledig i tre. Jag hoppas verkligen att jag har klämt ut bäbisen innan. Men det tror jag att jag gör. Han är så glad David och det gör mig glad. Han har ju varit arbetslös nu efter sjukhustiden och softcom är ju inte direkt ett ställe man vill tillbaka till och jobba för. Och han tjänar mycket mer i norge. Så länge det fungerar för mig att vara ensam med en liten nyfödd i två veckor, så ska det nog fungera med att han jobbar borta. Visst kommer jag att sakna honom obeskrivligt mycket men jag får ju ha honom hos mig dygnet runt i tre veckor sedan istället. Och tänk vad mycket tid han kommer att få med lillbäbisen om han är ledig 3 veckor i streck. Vi båda hoppas på att det ska fungera och hoppas vi tillräckligt så kanske det gör det också.

Goooooooood! : )

Vi var på föräldrautbildning igår.  Vi ska även dit imorgon och på torsdag, sedan är det färdigutbildat innan förlossningen. Gruppen ska träffas några gånger efter att vi fått barn också. Igår gick barnmorskan (som by the way var med och förlöste mig) igenom smärtlindring. Det var intressant att få veta allt om smärtlindringen, även fast jag läst massor om det innan.

På slutet fick varje par för sig följa med Inga-lena (som barnmorskan heter) till ett litet rum, för att få prova lite förlossningsställningar. Jag fick stå på knä i sängen med huvudet mot huvudändan, halvligga i sängen och sedan fick jag prova pallen. Jag måste säga att pallen verkar vara det som tilltalar mig mest. Då kan David sitta bakom och hålla om mig samtidigt som jag inte känner att jag fläker ut mig och visar allt för alla. Det är det som oroar mig mest, inte smärtan, utan att visa hela mig "där nere". Det tycker jag inte om! Jag kan nog slappna av mer i pallen.

Sandra ringde igår också. Jag har inte vågat ringt henne på grund av att jag inte velat störa de nya föräldrarna - Hon fick en son vid namn Kevin förra Måndagen. Jättesöt! (fick en bild skickad till mig)
Det var härligt att höra henne berätta massa eftersom jag också snart ska gå igenom samma sak. Grattis till sonen Sandra och klas! Och hon sa att det inte gjorde så ont som hon trodde att det skulle göra. Vi får se hur det går för mig.

Han är så glad hjärtat mitt. Och det gör mig glad. Jag älskar dig så otroligt obeskrivligt mycket.

Jag sov middag tidigare, finns det något skönare? Jag somnar aldrig lika skönt och fort som när jag sover middag. Hur trött jag än är på natten så somnar jag inte på samma sätt som på dagen. Det dumma är dock att jag alltid är hungrig när jag vaknar, det spelar ingen roll om jag ätit precis innan jag slumrar till.
Så nu sitter jag här och har världens sug på massa ätbara saker. Och jag är mäkta uttråkad. Jag ska gå och försöka göra något åt den saken nu.


Kärlek är det enda som blir större när man slösar med det.
Richarda Huch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback